"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

zondag, december 24, 2006

Schrijven

Ik vind het wel fun. Schrijven.

Inspiratie komt dikwijls 's nachts. Tussen drie en vijf als ik wéér eens wakker lig.

'k Merk ook een eigen stijl.
Korte zinnen. Soms zonder werkwoord.

Moet waarschijnlijk een onbewuste afkeer zijn van vroegere Latijnse volzinnen, met bijzinnen, gerundia, zonder leestekens, zelfs soms geen punten (full stop), en van wel zeven regels lang.
Zelfs dààr geraak ik niet. Oef!

Arma virumque cano Troiae qui primus ab oris Italiam fato profugus... et cetera.

Afkeer ook van archaïsche secretaresseteksten. Haha! Vooral leuk als je weet dat ik in het dagelijkse leven, ja, secretaresse ben.
Of "management assistent" met wat duurdere woorden...
Jammer dat titels zich niet laten voelen in je portemonnee.

Toch wel ook een voorkeur voor licht verouderde woorden. "Thans".
Of woorden die niet iedereen onmiddellijk begrijpt. Even opzoeken. "Liederlijk".

Writer's block?
Ja toch wel.

Geen nood: geen inspiratie, geen tekst.
Forceren is geen optie.
Tekst moet groeien. Eerst een zaadje in gedachten.
Langzaamaan rijpen. Tenslotte groeien en bloeien en bijblijven.


Valt het op dat ik weer heb wakker gelegen vannacht?

Geen opmerkingen: