"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

donderdag, september 06, 2007

De Lagere School

Wol gaat deze eerste week van september voor 't eerst naar het eerste leerjaar.
M'n kleine Wolleke! Kleine, lieve ventje! Hartje van zoete peperkoek!
Stoer met veel te grote boekentas, die hij steevast overal meesleurt als een dierbaar jachttrofee. 's Morgens op de speelplaats weigert hij een afscheidszoen. Een knuffel kan nog nét wel.

Even terug in de tijd. Iets meer dan dertig jaar geleden. Stoffige krijtklas en Zuster Ida. Vol noodgedwongen stille blauwe-uniformmeisjes. Tweeëndertig om precies te zijn. Dringen om eerst binnen te geraken. De beste plaats vooraan uitzoeken. Pas later in het middelbaar wordt de meest gegeerde plaats de achterste bank. Om dan wél kattenkwaad uit te halen.

En hopelijk - over een tweetal jaar - sta ik zelf voor een klasje... De beslissing is gevallen en de eerste stap gezet: ik ben (voorlopig) ingeschreven voor afstandsonderwijs Lager Onderwijs aan de KATHO in Tielt.

Voor het eerst in m'n leven voel ik een roeping. Een blije verwachting. Eíndelijk écht een doel waarvan ik zeker weet dat het mij volop zal liggen.
Ik ga ervoor!

2 opmerkingen:

Signé zei

Proficiat voor wolleke en succes voor jou...

Candy in Wonderland zei

Succes, muske!!! Ge gaat dat zeker goed doen!