"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

woensdag, november 08, 2006

Zevenendertig

At the age of thirty-seven, she realised she'd never ride through Paris in a sports car with the warm wind in her hair.

Eigenlijk had ik dit vier dagen geleden moeten schrijven. Vanwege de festiviteiten is het er niet van gekomen.

Er klinkt veel melancholie in dit liedje. Alles wat zou kunnen zijn, maar nooit echt is of zal zijn.
"Als ik zal een lief hebben, dan ..."
"Als ik zal rijk zijn, dan ..."
"Als ik zal veranderen van werk, dan ..."
"Als ik zal gepensioneerd zijn, dan ... "

Waarom is het niet mogelijk NU te leven?

Nu is alles wat we hebben.
Het verleden is voorbij.
De toekomst onzeker.
Vandaag een geschenk.

(Vrij vertaald uit het Engels: Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a present. )

Voor mama!

---

http://en.wikipedia.org/wiki/Marianne_Faithfull

Geen opmerkingen: