"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

zondag, april 29, 2007

Zondagskind

Gisterennacht op weg naar huis hoorde ik dit vrolijke reggae-deuntje uit 1972 van Paul Simon weer.

No I would not give you false hope
On this strange and mournful day
But the mother and child reunion
Is only a motion away, oh, little darling of mine.

I can't for the life of me
Remember a sadder day
I know they say let it be
But it just don't work out that way
And the course of a lifetime runs
Over and over again


'k Had de nogal droevige lyrics nooit eerder van dichtbij bekeken, maar de muziek zelf maakt me altijd héél opgewekt en vervuld.

Toen kleine Muis geboren is, hoorde ik dit op de radio.
Exact één jaar later op haar verjaardag opnieuw.

En aangezien Toeval niet bestaat.

But the mother and child reunion
Is only a motion away


Ik geloof.
Ik geloof dat ik voor het geluk geboren ben.
Dat er mooie dingen op m'n Pad liggen. Muis is er één van. Eén van de zovele.

Ik geloof.
Dat m'n zondagskindje al evenzeer voor het geluk geboren is.
The mother & child reunion is only a motion away.

Geen opmerkingen: