"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

woensdag, mei 30, 2007

Hét bewijs

Terwijl we op vakantie waren, is de Renault 25 hersteld. Niks bijzonders, gewoon een kleine plaats roest. Nieuw stuk in gelast en herspoten. Aan de rechterachterflank waar ook de opening voor de benzinetank zit.

Vandaag wil ik gaan tanken. Maar als ik de tankopening wil openen, blijkt die muurvast te zitten. Geen tankbediende te zien. Prutsen met de autosleutel werkt ook al niet. Verder durf ik niet gaan, aangezien het nèt die kant is die pas hersteld is.

Ik bel manlief. Hij vraagt mij of ik nog genoeg benzine heb om bij hem op het werk langs te komen om te zien wat er scheelt. Gelukkig kan ik nog wel 20 km doen.

Klik klik. Hij klikt met de sleutels op de automatische vergrendeling.
En plots: Sesam, open u!

Ik ben verbijsterd. Hij krijgt dit zomààr open...
"Je moet wel je wagen openlaten hè. Anders is deze tankopening ook vergrendeld!"

"Of ben je door het zonnen in Turkije ook blonder geworden?

Yeah, right!

Geen opmerkingen: