"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

dinsdag, juni 05, 2007

Bezoek

Morgen krijgen we leuk bezoek, maar ik hou het nog even als verrassing voor de kinderen.

Het bezoek heeft zich een gps aangeschaft en wil nu daarmee komen pronken!
Pfff, ik baseer mij nog altijd scoutsgewijs op de zon, wat me redelijk tot goed lukt. Wel vervelend bij nachte of ontij, wanneer ik dan toch de verkeerde kant oprij...

'Wie denk je dat er komt?'

Met een uitgestreken gezicht, maar het typische wipneusje(*) omhooggekruld, antwoordt Muis:
Een dikke schildpad!

Dat Oma Pitoe dàt maar niet te weten komt!

---

((*)Bij ons in Brabant zegt men 'Plat haar, platte zinnen', waar men mee wil aanduiden dat ze ogenschijnlijk van plan is een schelmenstreek uit te halen.)

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik volg je bijna helemaal. Misschien net iéts minder gelovend in "what the bleep...", maar wel in de grote lijnen van je betoog. Ook hier een groot geloof in de kracht van het positieve denken en het "goedkomen" van de dingen, hoe dan ook.