"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

zaterdag, juni 09, 2007

Gedachten zijn krachten - deel II

Toen ik nog geen kinderen (noch man) had, zag ik in gedachten vinnig rossige kopjes met bruine ogen. Van alle combinaties vind ik dat persoonlijk de mooiste.

En wat wil nu Het Toeval? Beiden zijn koperketelkopjes met doordringende reebruine ogen. Net zoals m'n meter en grootmoeder. Hoewel zij roder en lichter van huid is.

Bestaat 'toeval'? Of bepaalde ik doorheen de jaren zélf het uitzicht van m'n kinderen? (Want de erfelijkheid had even goed kunnen bepalen dat onze kinderen eerder de genen van de papa meekregen.)

Niet zo verwonderlijk als je inzicht krijgt in de menselijke geest. Wat je wil, wat je gelooft, dat krijg je. Gedachten zijn krachten.
Dit is ook de kracht van affirmaties. Die - volgens mij - ook enkel maar werken, als je er 200% in gelooft en er achter staat.
Ik ben OK zoals ik ben. Dit werkt als je dit gelooft. En: je gelooft dit als je dit voldoende herhaalt.

Mijn menselijke geest komt soms in botsing met een andere menselijke geest. Wat voor mij goed is, is niet per se goed voor de andere. Of omgekeerd. En hier geldt het principe van de vrije wil. Ieder handelt vrij, en naar eigen inzicht. Is dit goed? Is dit slecht? Nee, het is.

Ik verwijs naar What the bleep do we know en hoop dat jullie ook ontvangen wat jullie willen. Daarin wordt o.a. uitgelegd dat gedachten zich kunnen manifesteren als materie, fysisch waarneembaar. Vooral interessant, als we weten dat meerdere (dezelfde en liefst positieve) gedachten kunnen doorwegen in dezelfde richting. We kunnen de toekomst van onze planeet Aarde bepalen, als we zoveel mogelijk allemaal maar hetzelfde willen. Natuurbehoud boven winstbejag. 'Opwarming van de aarde', ver-van-m'n-bed show? Nee: begin bij jezelf. Het hangt wel degelijk ook van mij/jou af.

Tenslotte nog. Positief neigend, heb ik altijd geloofd dat ik gelukkig zou zijn. Dat de mooie kanten van het leven zouden overwegen op de donkere. Dat ik, zoals een poes met zeven maal zeven levens, altijd weer mooi op m'n pootjes terechtkom.

En waar sta ik nu? Om de Talking Heads te citeren:
"And you may find yourself in a beautiful house, with a beautiful
wife (husband). And you may ask yourself: Well... how did I get here?"

Simpel: door wat ik denk en waar ik in geloof.

Geen opmerkingen: