"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

zaterdag, juni 16, 2007

Quickie

Ik beken.
Ik val voor z'n Westvlaams karakter (Eindelijk! Tenslotte toch genoeg indoctrinatie na zeven jaar heuveldorp 'Erdryke' - West-Vlaanderen!). Gedreven werklust, een tikkeltje charme, een mentaliteit van 'kijk naar m'n daden, niet naar m'n woorden'. Getuige hiervan o.a. Kafka.

Alleen jammer dat hij doorheen de jaren voor de verkeerde partij koos. Beter gebleven waar hij was... Onze voormalige staatssecretaris voor administratieve vereenvoudiging. Beter paarsig dan blauwig. Mijn gedacht hè.

Want in tegenstelling tot wat de (nu) ex-premier zegt. There's no such thing as 'groene kernenergie'. Wat een contradictio-in-terminis! Boerenbedrog waar je zelf bijstaat!

En terwijl ik toch bezig ben.
Mijnheer Q: (zie ook m'n eerdere post van vandaag). Kan u aub iets doen aan het nutteloze invullen van de jaarlijkse door-ieder-gehate belastingsbrief? Waar je een doorgewinterde ambtenaar voor moet zijn om de ambetantenarij-taal te begrijpen en ook nog juist invullen? OK, niet alles is traceerbaar door de overheid, maar wél veel.

Oh ja, beste lezer, ter informatie: Bereken uw belastingen. Hopelijk krijgt u nog iets terug...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Groot gelijk over die belastingen!
Nog absurder is het wanneer je zelf ambtenaar bent, en de overheid dus je werkgever, maar toch via de fiscus naar je loon vraagt.

(btw: Sinds wanneer kan je hier reacties posten? Toch nog niet lang hé?)

NNN zei

@Virginia:
Sinds ik de éindelijk de juiste knop gevonden heb om reacties toe te laten ;-)

Bedankt voor je commentaar!