"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

woensdag, juni 27, 2007

Geen energie gaat verloren, ze verandert van vorm

'Mama, niemand gaat echt dood, hè.'

'Dat is wat ik denk, ja Wolleke. Je gaat niet écht dood. Je verandert van vorm. Je wordt een sterreke en als je wil, kan je dan terug geboren worden.' Ik besef dat het een kinderlijke voorstelling is van wat ik denk, maar het komt wel hierop neer.

'Als ik doodga. Ga je mij dan terug Wol noemen?'

'Ik hoop dat ik eerder een sterretje mag worden, Wolleke. Ik hoop dat ik jou en Muis mag zien opgroeien en dat ik een oma kan worden. Als jij doodgaat, word je iemand anders. Misschien wel een Pitoe'ke als je daar zin in hebt.'

Hij verzinkt terug in z'n gedachten.

En dan plots: 'Ga je dat Pitoe'ke dan Wol noemen?'

;-)

Geen opmerkingen: