"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

zondag, januari 28, 2007

Slim

Vandaag ben ik weer 's verbaasd over onze oudste. Bijna 5 jaar en half.

"18 min 14 is vier."

's Nachts in ons bed als hij niet kan slapen en ik ook niet, hoor ik hem 'sommetjes vertellen'. Vier plus één is vijf. Vijf plus twee is zeven.

Tellen kan hij al tot honderd. En met wat aanzet, verder ook.
In 't Engels tot twenty-nine. Met juiste tongval, want dat vind ik dan weer belangrijk.

Maar wat meer is, hij heeft ook het inzicht van tellen.

Verder (her)kent hij al heel wat lettertjes, zowel gedrukte als 'kleine' lettertjes.

De K van K3 of van IKEA.
De S van slang.
De A in Muisjes naam.
De I 'met bolleke' erop in Papa's naam.
De rollende R, eerste letter van zijn naam, van zus en van Papa.

Klaar om naar het eerste leerjaar te gaan.

Papa zegt soms dat hij zich daar gaat vervelen. Niet erg, ik geef hem wel enkele filosofische vraagstukken mee... ;-))

Geen opmerkingen: