"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

woensdag, juli 11, 2007

Housewife - to be continued...

Muis heeft een prinsessenkleed, waar ze graag mee naar school gaat. Een roze met geborduurde bloemetjes. Het komt bijna tot op haar enkels. Nog enkel een tiara en een toverstokje veranderen haar in een échte sprookjesprinses.

Muis is echter ook een wildebras. Nog meer dan haar broer. Niet écht verenigbaar met de klassieke sprookjesprinses, of het moet prinses Prieeltje zijn...

Op een dag komt ze thuis met wel vijf gaten in haar kleedje. Gelukkig onderaan. Ik knip de onderste strook eraf en tracht de zakjes eraf te pulken met een speciaal mesje. Per ongeluk maak ik er nog een gat in. Hop, nog een strook af. Intussen is het lange prinsessenkleed een mini babydoll geworden. Ik zoom het af met de machine en stik er een restantje van onze glasgordijnen aan. Driemaal dubbel geplooid.

Muis is blij. Ik hoopte dat m’n creatie bij haar in de smaak zou vallen, want dat was lang niet zeker... Het is inderdaad te kort om nog als kleedje te dragen. Maar met een roze piratenbroek eronder, lijkt ze op een Holly Hobby.
Tiara vervangen door een lappenmuts. ’t Is weer eens iets anders!

1 opmerking:

MorganMagic zei

oooohhh een foto zou hier wel mogen zenne! (ik zie het al een beetje voor me)