"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

woensdag, juli 11, 2007

Talent

Twee keer deze week hoor ik de parabel van de talenten.

In ‘t kort komt het erop neer dat zelfs met het weinige talent dat je krijgt, je er het best het meeste uithaalt. Vooral voor jezelf dan.

En dat brengt me tot de vraag:
Ben ik wel goed bezig?

Natuurlijk is het gemakkelijk me te wentelen in het alledaagse. Dodo, auto, boulot. Maar is het dàt echt wel wat ik wil? Wil ik nog wel een dikke 25 jaar 'management assistant' spelen? Tijd voor iets anders, voel ik aan.

Ik twijfel erover om terug te gaan studeren. M'n hart gaat naar de opleiding voor onderwijzer. M'n ratio raadt eerder regentaat aan. En dan blijft er nog de all-time favourite: vroedkunde.

Ik wik en weeg pro's en cons. Normaal ben ik nogal een impulsieve beslisser. Maar gelukkig kan ik pas een beslissing nemen na 16 augustus, wanneer de hogescholen terug hun poorten openen.

Geen opmerkingen: