"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

zondag, augustus 12, 2007

Keuzes maken

Iemand vertelt me dat ik ook verpleegkunde kan volgen via de VDAB. 'Ook vroedkunde?', vraag ik. Dat denkt ze niet.

En ineens wéét ik het. Weer wat meer. Wie ik ben, wat ik wil.
Een absolute hedonist. A pure pleasure seeker. Want als ik voor verpleegkunde zou kiezen, zou ik toch eerder voor vroedkunde gaan. Omdat ik de mooie kanten van het leven verkies boven de de minder aangename kanten ervan. Omdat geboortes begeleiden een wonder is. Een zieke verzorgen -terminaal of niet- daarentegen een roeping. (En helaas heb ik op oncologie anders gezien, toen Anneke in het ziekenhuis lag.)

En als ik aan de andere kant voor het onderwijs zou gaan. Eerder lesgeven aan nieuwsgierige lagere-schoolkinderen, dan aan pedante pubers. Ook al houdt dat dan ik dat ik m'n talen -zo goed als perfect nu- niet verder meer zal kunnen onderhouden.

De beslissing begint zich langzamerhand te vormen. Nu nog gepast werk vinden.

Geen opmerkingen: