"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

maandag, oktober 01, 2007

Volle vaart!

'Het gaat vooruit, het gaat vooruit. Het gaat verbazend snel vooruit.'

Aan Raymond denk ik.
Bij mij is het de tijd die vooruitgaat. Té snel nu.

Vorige woensdag gans de dag EVC-testen (Eerder Verworven Competenties) op KATHO in Tielt.
Met name:
- ICT: een Word-document opmaken met o.a. kolommen, inspringen, titels en ondertitels, voetnoten en paginanummers.
Dit zou niet moeilijk mogen zijn, omdat het deel van m'n huidige job is.
- Frans: J'ai réussi! (Grâce au Bécherelle!)
- Nederlands: spelling, woordleer en zinsleer.
De cesuur lag wel op 75%...
- Nederlandse expressie.
Waarbij de examinator mij al liet weten dat ik voor dit deel slaagde. Hij felicteerde me ook met de originele keuze: 'De Schepping' van Bart Moeyaert (Alle credits aan Aangetekend) en het gedicht 'Stilleven' van Joke van Leeuwen. (Uit de tentoonstelling Dierbaar Antwerpen, die tot gisteren liep.)

Suf was ik na zo'n dagje! Uitgeteld!

Maar intussen ligt de 230-pagina's tellende cursus van Didactiek al klaar. Deze geldt voor zes studiepunten. Wat ongeveer zes maal twintig studie-uren vereist. En het eerst mogelijke examenmoment is op 10 oktober. Wat wil zeggen dat ik -indien ik die datum wil halen- vanaf vandaag elke dag 12u mag studeren tot 10 oktober...

Ban de tv! Ban blogs! Ban het internet!
Of het moet 'functioneel' zijn. ;-)

De stof ligt me wel. Het sluit goed aan bij hoe ik al denk over 'het lesgeven'. Het moeilijkste totnutoe is me de terminologie eigen maken. Wat betekent wàt juist? En hoe formuleer ik het?

Zelf ben ik aangenaam verrast over m'n allesovertreffende motivatie. Wat een verschil met de eerste keer hoger onderwijs!
Intelligentie alleen volstaat niet (waarmee ik niet wil zeggen dat ik superbegaafd zou zijn!). Veel hangt ook af van de motivatie, en hoe die gecreëerd wordt. Eigen doelen stellen bijvoorbeeld.

En ook dàt leren we in de cursus Didactiek.

1 opmerking:

MorganMagic zei

veel geluk en moed en doorzettingsvermogen! go for it, girl!