"Sterk in jezelf - gelijk zoals alle anderen - nederig in die wetenschap"

dinsdag, augustus 08, 2006

Knippen

Een jaartje terug ben ik in avondschool afgestudeerd als haarkapster. 't Heeft me veel zenuwen, tranen en bibberhandjes gekost op het examen. Vooral dit laatste is niet erg bevorderlijk voor een goeie uitslag, en al zeker niet voor een kapster-in-spe. Maar 'k was er door, nipt dus.

Nee, ik doe er niks mee. Of toch: 'k mag m'n ambacht nu botvieren op m'n kindjes en m'n partner. Ik denk dat de kinderen ervan uitgaan dat alle mama's haar knippen.

'Ga je m'n haartjes nog 's knippen, mama?' (gelukkig mag ik de coupe voorlopig nog kiezen!)
Ik pak m'n schaar en besluit een carré'tje te knippen in Muisjes koperblonde haar. Mét korte trendy pony. Natùùrlijk blijft ze niet erg stilzitten en moet ik de klus in slechts twee lagen klaren. 't Resultaat valt nog mee. 't Frou'tje is hip. Volgende keer 's proberen om 'm schuin te knippen, denk ik.
Even dwalen m'n gedachten af. Maar dat is buiten Muis gerekend. Ze pakt de schaar als een volleerde, gaat voor de spiegel zitten en knipt er - hap - een stukje uit de froufrou uit.
Tja, véél hipper kan het nu niet meer.

Wel geen reclame natuurlijk voor een kapster-in-spe... Of zal ik er een trend van maken?

Geen opmerkingen: